05 jul 2017 - Emballage -

Brug jeres emballage som markedsføring!

emballage

Emballage kan være mange ting f.eks. papkasser, æsker og poser, men det behøver ikke udelukkende at blive brugt til at pakke ting ind i. Emballage kan nemlig også blive anvendt, som en smart måde at markedsfører sin virksomhed på. Hvordan er det så lige man gør det og hvorfor giver det god mening? Det vil der bliver forsøgt at besvare på her.

Der er en række af virksomheder der tilbyder emballage, og man kan finde noget til mere eller mindre alle formål. Derudover over kan der være stor forskel på kvaliteten og naturligvis prisen på emballagen. Det handler ikke nødvendigvis om hvem der kan give den bedste pris, men i nogle tilfælde bør det rettere handle om den bedste løsning. Et godt eksempel er at finde en totalleverandør, således at man kan få dækket alle sine behov for emballage, og dermed slipper for at skulle kontakte mere end en udbyder.

Hvordan bruger man så emballage som markedsføring?

Måden hvorpå man anvender emballage som markedsføring er simpel – man trykker sit logo eller et budskab man ønsker at sprede på den. Hvis man fx køber en masse plastikposer, som bliver udleveret hver gang man sælger noget, så vil det give god mening at have sit logo og sin virksomheds farver på – præcis ligesom supermarkederne gør det. Man behøver ikke at stoppe ved logoet, man kan også sagtens gøre opmærksom på et budskab eller tilbud, som er relevant for ens kunder. Det er altså et alternativ til at betale for dyre annoncepladser eller noget lignende.

Er man stor forbruger af emballage og er der en masse kunder, som kommer i kontakt med det, så er der virkelig gode muligheder for at sprede noget opmærksomhed om sig selv. Forestiller man sig at alle ens kunder går rundt med ens virksomheds poser eller anden form for emballage, så er der stor sandsynlig for at andre personer vil komme i kontakt med det. De vil ikke nødvendigvis vide hvad det er man sælger, men det vil skabe noget genkendelse i længden, som til sidst vil øge ens kendskabsgrad.

Hvorfor er det vigtigt?

Det er vigtigt at have en stor kendskabsgrad, fordi det øger chancen for at blive valgt i stedet for en af konkurrenterne. Folk har generelt en tendens til at vælge dem der virker genkendelige, da de af den grund vil føle at man kan stole på dem, modsat dem som man aldrig har set før. Et godt eksempel på dette er tandpasta og mere specifikt Colgate. De bruger en masse penge på store reklamekampagner osv., så når folk står i supermarkedet og skal handle ind, så er der god sandsynlighed for at Colgate bliver valgt frem for de andre og mere ukendte mærker.

Nogle gange behøver en potentiel kunde ikke engang vide hvem man helt præcis er og hvad man sælger, men det ligger i underbevidstheden. Så når personen står med valget om ens egen virksomhed eller de andre, så bliver man valgt, fordi underbevidstheden fortæller en at det er det rigtige valg. Det er måske nærmere det man skal stræbe efter, med sin emballage.